Pretraga

Što nakon slanja pritužbe?

Pravobraniteljica postupa po pritužbama koje se odnose na probleme građana iz njezine nadležnosti. U svom se radu rukovodi načelom pravičnostijednakosti i morala te postupa nepristrano i u skladu sa standardima dobrog upravljanja.


Ako postupa po pritužbi, pravobraniteljica pokreće ispitni postupak. Tijekom postupka može zatražiti sve potrebne informacije, podatke, akte i drugu dokumentaciju od tijela na koje se pritužba odnosi, a koje je obavezno odgovoriti u roku koji pravobraniteljica navede. Tijekom ispitnog postupka pritužitelji će biti informirani o svakom upućenom i primljenom dopisu.


Po završetku ispitnog postupka bit će izrađen završni dopis koji se smatra izvješćem o slučaju te se dostavlja podnositelju pritužbe, a u slučaju da je utvrđena ugroza ili povreda prava, i tijelu na čiji se rad pritužba odnosi.


U sklopu ispitnog postupka, kao i u sklopu redovitog plana rada, pravobraniteljica može i nenajavljeno obići mjesto na koje se odnosi pritužba, odnosno u kojem su smještene ili borave pojedine skupine čija prava i slobode štiti. Pri tome može bez nadzora razgovarati sa svima koji su tu smješteni ili zaposleni.


Što pučki pravobranitelj zapravo može učiniti pronađite ovdje.

Centar za edukaciju o ljudskim pravima

Kao institucija provodimo niz edukacija u području ljudskih prava i jednakosti, na različite teme iz nadležnosti pučke pravobraniteljice (suzbijanje diskriminacije, prevencija mučenja, zaštita prijavitelja nepravilnosti i druge).

 

Edukacije organiziramo u skladu sa svojim mogućnostima, i to za različite skupine – za studente, državne službenike, poslodavce, suce, odvjetnike, novinare, organizacije civilnog društva, povjerljive osobe poslodavaca, policijske službenike, pravosudnu policiju i brojne druge.

 

Sve edukacije i predavanja su besplatni, a moguće ih je organizirati u prostoru po dogovoru ili online.

 

Upite za edukacije ili dodatna pitanja pošaljite na info@ombudsman.hr.