Pretraga

Pritužbe na reakcije nadležnih tijela i nedostatak informacija nakon potresa

Nakon razornog potresa koji je prije nešto više od mjesec dana pogodio Zagreb, život stanovnika glavnog grada uvelike se promijenio. Osim tragičnog gubitka mladog života, uzrokovao je i značajnu materijalnu štetu na tisućama objekata, uključujući i teška oštećenja stambenih zgrada i kuća, a dio ih je i u potpunosti neupotrebljiv. Reakcije građana ubrzo su pokazale nezadovoljstvo dosadašnjim aktivnostima nadležnih gradskih i državnih tijela, pri čemu ističu kako su zbog njihove nedovoljne koordiniranosti prepušteni sami sebi. Isto navodi i Građanska inicijativa Ilica koja se obratila pučkoj pravobraniteljici Lori Vidović jer smatraju da su im time narušena prava na privatni i obiteljski život, dom i dopisivanje.

Zato je pravobraniteljica od gradonačelnika Zagreba tražila očitovanje o pritužbama građana, kao i informacije o tome što je poduzeto u cilju obnove, rješavanja problema stradalnika potresa i normaliziranja funkcioniranja života u gradu. Među traženim podacima su i oni o broju gradskih stanova predviđenih za zbrinjavanje stradalnika te kriterijima njihove dodjele, kao i o tome koje su posebne mjere poduzete za zaštitu starijih osoba, jednoroditeljskih obitelji i onih s malom djecom, osoba s invaliditetom, korisnika prava iz socijalne skrbi i drugih ranjivih skupina.

Građani ističu i da u velikoj većini slučajeva nemaju kvalitetne i pravodobne informacije o saniranju posljedica i sprječavanju daljnjeg rizika za sigurnost, pa navode kako ne znaju kome se mogu obratiti za pomoć u različitim situacijama. Zato bi Grad trebao unaprijediti komunikaciju i osigurati laku dostupnost uputa o postupanju i o svim nadležnim tijelima, kako na web stranicama, tako i u prostorima mjesne samouprave, gradskih ureda, trgovinama, medijima i sl.

Izvanredne situacije poput potresa neodvojive su od ljudskih prava, a osim u ovom slučaju, pravobraniteljica je reagirala i na probleme podstanara nakon potresa, zbog kojih bi trebalo zakonski regulirati ili ograničiti rast najamnina i propisati poček u plaćanju najma i slično, kako bi se spriječile ozbiljne posljedice koje bi mogle nastupiti kada bi se u krizi poput epidemije ili potresa, velik broj osoba jednostavno našao na ulici.

Najnovije novosti

Centar za edukaciju o ljudskim pravima

Kao institucija provodimo niz edukacija u području ljudskih prava i jednakosti, na različite teme iz nadležnosti pučke pravobraniteljice (suzbijanje diskriminacije, prevencija mučenja, zaštita prijavitelja nepravilnosti i druge).

 

Edukacije organiziramo u skladu sa svojim mogućnostima, i to za različite skupine – za studente, državne službenike, poslodavce, suce, odvjetnike, novinare, organizacije civilnog društva, povjerljive osobe poslodavaca, policijske službenike, pravosudnu policiju i brojne druge.

 

Sve edukacije i predavanja su besplatni, a moguće ih je organizirati u prostoru po dogovoru ili online.

 

Upite za edukacije ili dodatna pitanja pošaljite na info@ombudsman.hr.