Novinarska etika u praćenju izborne kampanje

Jučer, 19. studenoga 2014. u Novinarskom je domu održan okrugli stol  Vijeća za elektroničke medije pod nazivom „Novinarska etika u praćenju izbornih kampanja“, a koji je organiziran u okviru apela za etički uravnoteženim praćenja izbornih kampanja bez govora mržnje.  Na okruglom stolu sudjelovala je zamjenica pučke pravobraniteljice Tena Šimonović Einwalter koja je govorila o govoru mržnje, ali i prenošenju stereotipa i predrasuda u kontekstu izbornih kampanja te odgovornosti koju snose novinari suočeni s govorom mržnje.

Uvodna izlaganja održali su Mirjana Rakić, ravnateljica Agencije i predsjednica Vijeća za elektroničke medije, prof. dr.sc. Gordana Vilović s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu i Drago Hedl, novinar i književni autor, s velikim iskustvom rada u Vijeću časti Hrvatskog novinarskog društva.

 

S obzirom da se približavaju izbori sve je veća količina informacija, no, istaknula je Mirjana Rakić, ravnateljica Agencije za elektroničke medije, sloboda izražavanja ima svoje granice. Da je novinarima danas u izbornom razdoblju teško izvještavati, što zbog devastacije struke  što zbog novih medija poput Facebooka i Twittera istaknula je profesorica Gordana Vilović s Fakulteta političkih znanosti. Među najčešće 'grijehe' izbornog izvještavanja ubrojila je favoriziranje kandidata, sponzorirane tekstove, zloupotrebu djece i nemoćnih u svrhu izbornog izvještavanja, korištenje nepolitičkih magazina kao mjesto jeftinog oglasa, nepotpune ankete i slično. Upozorila je da novinar mora inzistirati na prenošenju izjava predsjedničkih kandidata, ali da njihove moguće neetičke izjave treba „upakirati komentarom“.

Brojni stručnjaci, novinari i urednici na okruglom stolu zaključili su da je situacija danas ipak bolja nego prije pet godina, posebice kad je riječ o televizijama s nacionalnim koncesijama.

Sigurni smo da je ovako  otvorena diskusija svih dionika, od novinara i urednika, nadležnih regulatornih tijela i nezavisnih organizacija civilne scene, sve do pravnika i stručnjaka za odnose s javnošću, od velike pomoći u znatno efikasnijoj regulaciji te samo-regulaciji hrvatskih elektroničkih medija.

Ostale Novosti

  • 1