Antidiskriminacijska telefonska linija

Diskriminacija je stavljanje nekoga u nepovoljniji položaj zbog osobne karakteristike, poput dobi, obrazovanja, imovnog stanja i drugih osnova navedenih u Zakonu o suzbijanju diskriminacije. Iako je zakonom zabranjena, iskustva pučke pravobraniteljice s terena, kontakata s građanima i raznim organizacijama civilnog društva, kao i istraživanja, govore kako je diskriminacija itekako prisutna. Tako ju je prema posljednjem istraživanju Europske komisije, Eurobarometru, doživjela čak svaka treća osoba u Hrvatskoj.

Diskriminacija se najčešće ne prijavljuje jer građani nemaju dovoljno informacija o tome kako je prepoznati pa nisu ni svjesni da im se događa. No, čak i kada je prepoznaju, nemaju povjerenja u sustav, zbog čega se diskriminaciju boje prijaviti.

Svatko tko misli da je stavljen u nepovoljniji položaj zbog osobne karakteristike može se sa svim pitanjima obratiti savjetnicima pučke pravobraniteljice putem jedine specijalizirane linije u Hrvatskoj posvećene borbi protiv diskriminacije. Dovoljno je nazvati 01/4851-854, svaki radni dan od 9 do 13 sati.

Na antidiskriminacijskoj liniji možete dobiti savjet o tome kako se od diskriminacije zaštititi te, ukoliko postoji sumnja da je riječ o diskriminaciji na jednoj od osnova u nadležnosti institucije, koje sve informacije trebate dostaviti kako bi pučka pravobraniteljica mogla pokrenuti ispitni postupak. 

Antidiskriminacijska telefonska linija