Diskriminacija je stavljanje nekoga u nepovoljniji položaj zbog osobne karakteristike, poput dobi, obrazovanja, imovnog stanja i drugih osnova navedenih u Zakonu o suzbijanju diskriminacije. Iako je zakonom zabranjena, iskustva pučke pravobraniteljice s terena, kontakata s građanima i raznim organizacijama civilnog društva, kao i istraživanja, govore kako je diskriminacija itekako prisutna. Tako ju je prema posljednjem istraživanju Europske komisije, Eurobarometru, doživjela čak svaka treća osoba u Hrvatskoj.
Diskriminacija se najčešće ne prijavljuje jer građani nemaju dovoljno informacija o tome kako je prepoznati pa nisu ni svjesni da im se događa. No, čak i kada je prepoznaju, nemaju povjerenja u sustav, zbog čega se diskriminaciju boje prijaviti.
Svatko tko misli da je stavljen u nepovoljniji položaj zbog osobne karakteristike može se sa svim pitanjima obratiti savjetnicima pučke pravobraniteljice putem jedine specijalizirane linije u Hrvatskoj posvećene borbi protiv diskriminacije. Dovoljno je nazvati 01/4851-854, svaki radni dan od 9 do 13 sati.
Na antidiskriminacijskoj liniji možete dobiti savjet o tome kako se od diskriminacije zaštititi te, ukoliko postoji sumnja da je riječ o diskriminaciji na jednoj od osnova u nadležnosti institucije, koje sve informacije trebate dostaviti kako bi pučka pravobraniteljica mogla pokrenuti ispitni postupak.
Novosti
- Povodom Međunarodnog dana ljudskih prava – kako podršku „s papira“ pretvoriti u stvarnu promjenu za građane
- Tko su branitelji ljudskih prava i zašto su važni
- 40 godina UN Konvencije protiv mučenja i drugih okrutnih, neljudskih i ponižavajućih postupaka ili kažnjavanja
- Koju pomoć mogu ostvariti najsiromašniji građani
- Koliko zaposlenih u školama neće ove godine dobiti božićnicu?
- Javno razotkrivanje – što je, kada se koristi i kako pomaže u borbi protiv korupcije